Tänane kuupäev Apr 20th, '18, 20:22

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mai 17th, '09, 00:51 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
Kuigi põhiline info meie projekti kohta asub 4x4.ee foorumis "Mainor Team TR3" all, siis siia mõned Suzuki spetsiifilised andmed ja mõtted.

Auto ise jõudis minu kätte 2004 aastal, mil oli väidetavalt äsja Saksamaalt toodud ja nägi toona välja umbes-täpselt selline:
Pilt

Algul kasutas mu eksnaine teda ca aasta niisama linnasõiduks, siis aga elu muutus ja auto jäi mulle ning algasid suured ümberehitused :D ca 4" tõste, esi- ja tagavints, jne. Lühidalt vaba klassi auto.

Vahepealsel ajal oli auto enamvähem muutumatu ja nägi välja selline:
Pilt

Sellisena saime temaga võistelda väga edukatel ja vähem edukatel võistlustel 2005 kuni 2007.
Põhiliseks probleemiks kujunesid esimeste püsikate ja pooltelgede nõrkus ja nii jäi ta umbes pooleks aastaks lihtsalt seisma, kuniks avanesid võimalused põhjalikemaks ümberehitusteks. Mõtteis mõlkus TR3 juba mõnda aega.
Tagant järgi tarkusest võib öelda, et oleks ju võinud ka lihtsalt tugevamad pudinad sildadesse osta ja sõit oleks jätkunud, aga ju siis polnud nii ette nähtud :wink:

Alates 2008 hiliskevadest on siis käsil TR3-ks ümber ehitamine ja siinkohal väga detailidesse ei laskuks, kuid nagu öeldud, siis mõned nüansid, mis puudutavad just seda autot Suzukina.

Esiteks muidugi see, et nii raam, kui kere (kuigi mõlemad tugevalt modifitseeritud) säiluvad Suzuki omad. Kui nüüd aus olla, siis need on ka ainukesed asjad, mis säiluvad, seega nendest veidi pikemalt :lol:

Esmalt lammutasime auto väikesteks seibideks ja müüsime või viskasime minema kõik selle, mida kindlasti uue projekti juures vaja ei lähe (sillad, mootor, kastid jne). Raamilt eemaldasime samuti ebavajaliku ning külge keevitasime tükid, mis uusi sildu, mootorit ja kaste hoidma hakkasid. Mingil hetkel selgus rumal lugu, et uus käigukast ei mahtunud suhteliselt kitsa Suzuki raami vahele ära. Selles osas tegime kummalise lükke ja painutasime raami keskosa lihtsalt kahele poole välja :oops:
Johtuvalt sellest ei saa enam käigukasti auto alt kätte (nagu tavaliselt), vaid selleks tuleb käigukast salongi(!) tõsta. Selle tarvis käib salongi keskkonsool kruvidega küljest ära.
Seejärel sai raam tsingitud ja värvitud
Pilt

Algasid keretööd, mis kestavad siiamaani. Ć•nneks lõpusirgel.
Kuna uued agregaadid olid tunduvalt suuremad, kui originaalid, siis oli (ja on senini) tõsine peavalu nende kõigi ära mahutamine.
- mootor tuli rohkem salongi - tulemüür osaliselt maha lõigata ja sissepoole uus
- käigukast koja sisse muidugi ei mahtunud - koda maha lõigata ja laiemaks teha, lisaks ärakäidavaks teha
- mootor oli lisaks ka kõrge nii, et kapott peale enam ei mahtunud - väike mühk kapotile
- kuna tulemüür oli originaalkohalt läinud, siis rool ja kõik pedaalid tuli samuti ringi teha - lisaks ei oleks originaalrool, pidur ja sidur enam pädenud. SJ410-l on muide ilma võimendita pidurid, seetõttu tuli lisada ka võimendi ja vahetada peasilinder
- soendusradikas ja ventilaator enam originaalkohale ei mahtunud - selle liigutasime kõrvalistuja ette (sinna, kus originaalis on kindalaegas)
- originaalarmatuur uue roolisüsteemi (hüdro) ja kelladega (4runner) ei mahtunud - asemele tuli alumiiniumist isevalmistatud
- klaasile sooja õhu puhumise süsteem ka enam ei mahtunud, selle asemel tuli mingi isearetus sitatorust, eks näis kuidas see tööle hakkab :twisted: Ülejäänud ventilatsiooniavad panime üldse kinni.
- tagaistme viskasime välja, esiistmete taha tuleb kohe alumiiniumsein ning tagaistme asemele bensiinipaak ja selle kohale radiaator. Uus auto on kahekohaline.
- kuna auto oli originaalis pehme katusega, siis uueks laeks saab samuti alumiiniumtahvel

Enamik asju on õnnestunud siiski läbi suurte hädade kuidagi ära mahutada, aga tagavararatas (38,5") - no see värdjas ei mahu küll enam mitte kuskile :evil: Võibolla kellelgi on head ideed? Variant oleks katusele (ilmselt nii teemegi), aga eriti kõrgeks ei taha autot ajada.
Siin paar pilti kere seisust ca kuu aega tagasi:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Navigatsiooni-, arvuti- ja assisteerimissüsteemid tulevad ka täitsa uued, loodetavasti need toimivad paremini kui enne (mitte, et enne poleks toiminud :P ).

Kui mõnel nüüd tekib küsimus, et wtf me üldse Suzukist seda teeme - et kas lihtsam ei oleks sellest autost teha, mille alt sillad/mootor juba pärit on. Vastus on lihtne - me loodame selle auto massiks saada maksimaalselt 1900 kg (koos meie endaga ja varustusega). Ma arvan, et see on võimalik ja seega peaks olema kõige kergem TR3 auto Eestis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mai 18th, '09, 00:36 
Eemal
roheline vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 00:23
Postitusi: 34
Asukoht: viljandimaa
kes tahab 2t kes 700kg sõidukit .
muidugi oleks võinud jätta ju originaal moto ja muud juppid.

_________________
Ega auto ehitus
pole raketiteadus.

tel.53978413


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mai 18th, '09, 10:03 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 5th, '09, 12:30
Postitusi: 149
Auto: SJ413 cabrio / Jeep Cherokee XJ
Asukoht: San Francisco, CA
d.vin kirjutas:
kes tahab 2t kes 700kg sõidukit .
muidugi oleks võinud jätta ju originaal moto ja muud juppid.

no mida teha originaal moto ja originaalsildadega TR3 klassis? :lol:

_________________
SJ413 cabrio-90, Cherokee XJ-00


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mai 19th, '09, 08:44 
Eemal
roheline vöö

Liitunud: Mai 9th, '09, 13:24
Postitusi: 3
rommi kirjutas:
d.vin kirjutas:
kes tahab 2t kes 700kg sõidukit .
muidugi oleks võinud jätta ju originaal moto ja muud juppid.

no mida teha originaal moto ja originaalsildadega TR3 klassis? :lol:


uppuda,uppuda,uppuda :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Juul 26th, '09, 23:38 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
Esimene sõiduproov 8)
Pilt

Ja video: http://www.youtube.com/watch?v=27rofEFdgSI


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Aug 30th, '09, 23:55 
Eemal
roheline vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 11th, '09, 00:41
Postitusi: 38
Asukoht: Viljandimaa
Auto: Suzuki sj413
Nägin klaperil oma silmaga ära, päris asjalik masin tundus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mai 29th, '10, 21:19 
Eemal
kollane vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 27th, '10, 12:03
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu/Lääne viru
Telefoni number: 55606368
Auto: Vitara 97'
Asukoht: Eesti
:twisted: Sellele kollile on olnud alati hea meel juppe müüa:)
Suzukist pole küll eriti enam midagi järgi, aga teist Jaapanlast hulgim.
Postita aga värsket pildimaterjali võistlusolukordadest ja testpäevadest!

_________________
JapKor - Jaapani ja Korea autovaruosad www.japkor.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Juul 5th, '10, 21:59 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
Vahepeal on masin alla saanud Volvo C303 sillad (ülekanne 5,99:1).

Pilt

Koguülekanne muutus nüüd varasema 43:1 pealt ca 50:1 peale. Võib pidada veel veidi kiireks, kuid tegelikult juba päris ok.

Samuti said totaalselt ümber tehtud veljed. Seda kahel põhjusel: 1. et saada rehvilukk ka sisemisele rehvi küljele, 2. et mitte viia auto laiust arutult suureks, siis läks offset maksimaalselt velje välisserva poole. Ehk siis offset on viidud maksimaalselt plussi. Ja seda nii, et velje südamik on kinnitatud otse sisemise rehviluku serva külge. Ülejäänud velje osa on asendatud uue rõngaga ning siseserv on originaal (koos sisemise randiga). Velje sees on plastvõru ja kõige peale läks vana rehviluku välimine rõngas. Pildilt on seda natuke näha, kuigi võib tunduda, et velge näeb välja samasugune nagu enne.

Vahetatud sai ka roolisilinder. Enam ei lükata paralleelvarrast ühe kolvivardaga, vaid silinder on kahe kolvivardaga ja kumbki lükkab oma ratast. Selle tulemusel muutus roolimine ühtlaseks (enne oli ühele poole pööramine kiirem, kui teisele) ning kuna silindri maht on ka veidi suurem, siis on ka kergem rattaid pöörata (eriti mudas).

Velgede poldivalemiks sai endiselt Toyota - 6 x 139,7 ning piduriteks on 4 LC70 ketaspidurit.

Ehitatud sai ka tsentraalne rehvipumpamise süsteem, mis küll Suvesõidul natuke alt vedas ja vajab täiustamist lisakaitsete näol velgede juures. Praegu tahtsid savi ja kivid õhuvoolikuid minema viia ja katki teha (ja tegidki).

Pilt

Tänu uuele veljelahendusele vajuvad nüüd Boggerid väga mõnusalt lössi. Enne nad seda ei teinud, ilmselt polnud "originaalne" rehvilukk piisavalt hea ja hoidis rehvi väliskülge liiga tugevasti enda haardes. Sellest aga ei saanud (kahjuks) enne aru, kui nüüd.

Veidi sai muudetud ka tagavedrustust - vedrud sai viidud rohkem äärde.

Tänu kahele asjaolule - vedrustuse muutus ja rehvide pehmemaks muutumine, on nüüd sõit TUNDUVALT pehmem ja seega ka kiirem. Põhimõtteliselt sõidaks nagu hoopis teise autoga, kui enne.

Mõned puudused tuleb veel likvideerida. Nagu näiteks õhulekked eemaldada, tulekahju tagajärjed likvideerida (mõned uued voolikud, juhtmed, klapikambrikaane tihendid, pidurivedeliku reservuaar jms), ventiilidele parem lahendus leiutada (praegu käivad siiski vastu pidurisupporteid ja muda eest pola ka kaitstud), paar piduritoru asendada tefloniga (vase hõõrub katki), difriluku ajamid teisiti tööle panna (praegu said häda sunnil fikseeritud lukus asendisse).

Ülejäänud pildid viimasest ajast: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/suvesoit2010, http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/tr3


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Sept 12th, '10, 22:39 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
Järgnev jutt ei ole küll absoluutselt Suzuki spetsiifiline, aga ehk lugejad ei pahanda, kui natuke auto arengust pajatan. Ikkagi Suzuki ju edasi :)

Vahepeal on see auto saanud jälle mootori kokku. Sõitma pole veel jõudnud, sest tahan rehvipumpamissüsteemi enne normaalselt toimima saada. Tundub, et seekord võib isegi hakkama saada. Sai esialgset süsteemi täiusatud kahe laagri lisamisega iga ratta juurde.

Keda täpsemalt huvitab, siis portaalsillal on pumpamise tegemine teoreetiliselt üsna lihtne. Nimelt rattarummu võlli tagumine ots lõpeb tal ära parda korpuse taga ja vaja ei olegi midagi muud teha, kui korpuse sisse täpselt võlli tsentrisse auk puurida. Samuti tuli puurida auk rummuvõlli enda sisse.
Nüüd ei ole rohkem vaja muud teha, kui need 2 auku omavahel toru/voolikuga nii ühendada, et võll saaks pöörelda. Tundub lihtne eksole :) Tegelikult praktikas ta siiski valmistas natuke peavalu.
See korpusesse puuritud auk on keermestatud ja sinna on treitud pildil olev jumpstükk: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/volvorehv ... ne/tr3_008 ja http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/volvorehv ... ne/tr3_011 .

Need torujupid on keeratud võlli sisse puuritud auku ja ulatuvad läbi parda korpuse sellesse samass hujoovinasse. Viimase sees oli algselt lihtsalt üks survekindel simmerling. Probleem oli aga selles, et rattalaagrid ikkagi mingil määral viskavad. Kas või kümnendik millimeetrit. Ja sellest juba piisab, et toru ei pöörle enam tsentris ning õhk vuhiseb vahelt parda sisse.

Nüüd viimases täiendatud lahenduses sai kahele poole simmerit lisatud samas mõõdus kuullaagrid ning roostevabast terasest toru asendatud paksuseinalise plasttoruga (kõrrega).
Garaažis vähemalt enam õhku ei lekkinud, saab näha mis metsas hakkab juhtuma :lol:
Silindrilisest jumpstükist liigub õhk edasi (ja ka tagasi - kui toimub pumpamine) auto armatuuri alla 8 mm eriti panduva plastkõrre abil. Sillatalade ja ka auto keskosas ühenduvad kõik 4 voolikut kokku üheks ning suunduvad edasi armatuuri alla, kus on kolmeasendiline õhulüliti:
* keskmine asend - kõik suletud
* ühel pool - pumpamine (kompressorist/paisupaagist suunatakse õhk rehvidesse)
* teisel pool - tühjenemine (rehvidest suunatakse õhk armatuuri alla ja sealt atmosfääri).

Hetkel toodab rõhku ajutiselt ikka veel tavalune T-Max elektrikompressor (ühe silindriga): pildil on ta näha auto taga radika venti taga, kollane kast: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/mudakoon2010/107_G.
Plaanis on see siiski tagasi asendada AC pumbaga. Eelmine AC pump jooksis kehva õlituse tõttu kokku. Nüüd sai uus pump juba peale, kuid õlituse probleem on endiselt lõpuni lahendamata. Seetõttu teda enne ei rakenda ka, kui leiab mingi hea lahenduse.

Enne oli juttu juba mootorist. Kuna mootor (3.0 bensiin V6) oli juba mitmeid kordi kuuma saanud ja ilmselt juba enne mind polnud kõige tihedam (kuigi kompressioonid olid normis), siis ühel hetkel andsid järgi originaal plokikaanetihendid. Õnneks ainult tihendid, sest kaaned said maha kisutud ning survestatud - olid korras ehk pragusid ei olnud. Kaaned said igaks juhuks ka lihvitud.
Seejärel ladusime uute tihenditega kogu asja uuesti kokku ja praegu (jällegi ainult garaažis testitud) tundub töötavat nagu kellavärk. Õli ka kuskilt enam välja ei aja.
Paar pilti mootori kokkupanekust:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album135/suva_066
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album135/suva_074
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album135/suva_075
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album135/suva_076
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album135/suva_077

Kokkupaneku käigus selgus veel imelik asi - nimelt ühel nukkvõllil kahest (parempoolsel) olid piiramisrandil veidralt tükid väljas:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album135/suva_070

Ei ole siiamaani selge kas tõesti õhkusin ise maha võttes ära (ei tahaks uskuda) või oli ta juba varem selline - lihtsalt ei pannud maha võttes tähele.
Õnneks on mul teine mootor juppidena varuks (kuigi kevadiste veesulamiste aegu jäi keldris vee alla :sad: ), aga ikkagi sai sealt võetud korralik "uus" nukkvõll ja seda veidi puhastatud ning seejärel mootorisse pistetud:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album135/suva_069
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album135/suva_068

Lähiajal loodaks lõpetada õhusüsteemi asjad ja veel nipet näpet ja saaks jälle mõnele safarile minna. Pole juba mitu kuud metsagi saanud :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mär 9th, '11, 18:37 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
Vahepealsel ajal on mootor (meeldetuletuseks - 3.0 bensiin V6 siis) kolm, jah KOLM, korda laiali käinud.

1. suvesõidul andsid lõplikult saba originaased kaanetihendid. V6 mootoril neid teatavasti 2 tk, surve oli jahutussärgis. Sai tellitud USAst terve mootori tihendite komplekt ja tehtud ära ülemise otsa tihendite vahetus kuni kaanteni. Plokki ei viitsinud maha kiskuda, kuna otseselt midagi ei lekkinud. Kaaned said ka lihvitud ja klappide survetest tehtud.

2. jaanuaris lund lükates sai 5000-6000 rpm lastud ja õlis probleem küll ei olnud. Seda lihtsalt polnudki :) (ca 2l liiga vähe). Tõmbas ilmselt karteri õlist tühjaks, saale ringi ja oligi klõbin sees. Natuke ma veel sõitsin selle mootoriga, aga asi läks aina hullemaks.
Kuna mul oli varu mootor olemas, otsustasime selle peale panna. Aga kuna eelmise mootori kaaned olid äsja korda tehtud, siis ei tahtnud seda raisku lasta ja võtsime lihvitud kaaned. Ja kuna "uuel" mootoril olid ilmselt ka endiselt originaalsed veaga kaanetihendid, siis seda enam oleks pidanud need lahti võtma. Ehk siis vahetasime tegelikult ära ainult ploki. Ja siin tegime vea - kasutasime küll üsna värskeid, kuid siiski juba korra vahel olnud kaane tihendeid, lootes, et saame nendega "ära petta" :)
Paraku nii lihtsalt ei läinud ja vanadest üks tihend lasi jahutusvedelikku lahinal läbi (ilma surveta kusjuures - lihtsalt radikat täites). Ja kompressioonid olid ka üsna metsas (3, 6, 6, 9, 9, 12 bar).

3. Ega siis midagi - seekord sai tellitud A-osa kaane tihendid, rõvedalt kallid (64€/tk). Ja uuesti 8 + 8 tundi tööd tehtud kõike laiali võttes ja uuesti kokku pannes. Pärast seda kompressioonid enamvähem korras (10, 12, 12, 12, 12, 13 bar). Töötas ka vist korralikult, aga ega pärast seda pole sõita veel ju saanud. Üllatusi võib teoreetiliselt veel tulla :)

Seekord läheb ka X1-R asemel Xado mootoriõli sisse. Saab näha kas on mingit kasu ka. Teoreetiliselt oleks see vähese õli probleemi ära hoidnud.

Ise arvasin, et X1-R on samade omadustega, kui Xado, aga tuli välja, et sellel siiski mingi teine eesmärk - lihtsalt pindade libedamaks tegemine. Aga Xado peaks tekitama püsiva keraamilise ja libeda kihi metalli pindadele. Seega - kui õli vähe, siis võiks midagi kompenseerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mär 14th, '11, 12:16 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 5th, '09, 12:30
Postitusi: 149
Auto: SJ413 cabrio / Jeep Cherokee XJ
Asukoht: San Francisco, CA
Kuna suzuki autentsuse protsent on siin foorumis ilmselt kõige madalam sinu SJ410-l, siis sai selle auks ka foorumi päises pilti vahetatud!
(et ikka meeles püsiks, milline sa kunagi olid)

Hehe, 3VZE orig kaanetihendid on üsna läbiv teema. Aga kui saad tihendid pidama ning õli sees hoiad, siis kannatab pööret kenasti.
Miks põhjusel siis pea pool õlist puudu oli? :shock:
PS! Selle sumpa crossoveri võtsid sa ära ikka eks? See aitab ka päris palju kaanetihendite eluiga pikendada :driving:

_________________
SJ413 cabrio-90, Cherokee XJ-00


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mär 14th, '11, 19:51 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
rommi kirjutas:
Kuna suzuki autentsuse protsent on siin foorumis ilmselt kõige madalam sinu SJ410-l, siis sai selle auks ka foorumi päises pilti vahetatud!
(et ikka meeles püsiks, milline sa kunagi olid)


:)

rommi kirjutas:
Hehe, 3VZE orig kaanetihendid on üsna läbiv teema. Aga kui saad tihendid pidama ning õli sees hoiad, siis kannatab pööret kenasti.
Miks põhjusel siis pea pool õlist puudu oli? :shock:
PS! Selle sumpa crossoveri võtsid sa ära ikka eks? See aitab ka päris palju kaanetihendite eluiga pikendada :driving:


See on siiani müsteerium, et miks õli puudu oli. Ega ma polnud mitu nädalat lund lükates tõesti õli kontrollinud kordagi ka, aga kuna ta mul õli varem kunagi ei võtnud, siis polnud põhjust kahtlustada. Kuhu ta kadus - go figure.

Sumpa crossoveri all mõtlesid seda torukollet? Vaatasin küll toda, aga esiteks oli päris kallis ja teine suurem probleem oli selles, et see torukolle ei mahuks mul sinna kapoti alla mitte mingi nipiga praegu ära. See oli ikka oluliselt suurem, kui originaalkolled ja kapotialune on metsikult täis topitud juba kõikvõimalikke asju.

Kui oleks suur tahtmine, siis saaks rattakoopaid väiksemaks kärpida ja siis ehk mahuks ära ka, aga hetkel pole sellist aega, et nii põhjalikku ümberehitust teha...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mär 14th, '11, 21:59 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 5th, '09, 12:30
Postitusi: 149
Auto: SJ413 cabrio / Jeep Cherokee XJ
Asukoht: San Francisco, CA
tarmo kirjutas:
Sumpa crossoveri all mõtlesid seda torukollet? Vaatasin küll toda, aga esiteks oli päris kallis ja teine suurem probleem oli selles, et see torukolle ei mahuks mul sinna kapoti alla mitte mingi nipiga praegu ära.

Torukolle oleks muidugi veel parem aga ma ei mõelnud seda. Crossoveri all pidasin silmas seda sumpa crossover pipe, mis ühendab mõlemad pooli üsna seal kahe viimase silindri otsas. Antud detaili suurim miinus on see, et selle disainer ei osanud unes ka ette näha, et mõni võib seda mootorit kunagi sportlikel eesmärkidel kasutada :) Crossoveri ülekuumenedes muutub #6 silindri ümbrus väga problemaatiliseks.

DIY on siin

Loe seda ka: http://www.yotatech.com/f116/3vze-cross ... od-204019/
(Üks arvab, et liiga lähedal bensutorudele.)

_________________
SJ413 cabrio-90, Cherokee XJ-00


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Mär 16th, '11, 11:49 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
Ok, saan nüüd aru. See andis päris hea mõtte jah, et teha midagi sarnast. Kindlasti mitte nii nagu seal oli tehtud - jäiga summuti toruga, sest vastasel juhul on käigukasti maha võtmine tõesti üsna nüri tegevus (nagu osad seal tähelepanu juhivad ka).
Aga pööratava sukaga oleks täitsa mõeldav.
Kahjuks ikkagi mitte enne, kui koopaid laiendada millalgi, sest mul mootorist paremal, väljalaske kollektori vahetuses läheduses (ca 5 cm kaugusel) on terve posu igasugu kaableid, voolikuid, torusid. Kardetavasti originaalsest väljalaske august seda toru alla ei vii, sest liiga vähe ruumi - tuleks teha alla või küljele uus auk vms.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tarmo SJ410, 1987a
PostitusPostitatud: Juun 14th, '11, 22:16 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
Vahepeal sai koll täpsete kaaludega üle kaalutud.

Üllatuseks ei olnud tühimass (täis paak ja kogu võistlusvarustus peal) põrmugi muutunud pärast Volvo sildade installi.
Auto mass siis 1762 kg.

Pilt

Kaalujaotus oli samuti hämmastavalt ühtlane (ca 435 kg iga nurk).

Tõsi küll - eelmise kaalumise (kui olid veel Land Cruiseri sillad) tegin "kolhoosi" kaalu peal, veneaegses kaalumajas ja kes teab kui täpne see oli. Kuid tookord oli tulemuseks 1750 kg (+- 50 kg).

Ega nende tulemustega polegi suurt midagi tarka peale hakata. Lihtsalt huvitav enda jaoks, kuna iga päev ju sellist kaalu kasutada ei saa... 8)
Seda enam, et masin praktiliselt kogu aeg ainult seisab garaažis :evil:

Suvesõidule ka ei saa. Küll aga on plaanis enne ja pärast jaanipäeva metsa jalutama viia ja natuke palke välja vedada jms.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.4++