Tänane kuupäev Sept 21st, '18, 18:37

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: samurai je tema siduri vahetus
PostitusPostitatud: Juun 6th, '09, 13:06 
Eemal
roheline vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:19
Postitusi: 26
Asukoht: tln
et samurai ja tema siduri vahetus kestis planeeritud 3 tunni asemel 10 tundi, siis kirjutan muljed üles. samm sammult. ja küsiks targemalt meestelt, mida ma valesti tegin. et järgmine kord kiiremini teha :

ettevalmistus
auto esiosa üles pukkide peale. kasti vahetus ise oli planeeritud muruplatsil, täiesti sobilik koht. üksinda. aku küljest juhtmed maha

1. kabiinist käigukangi kummikate maha
2. käigukangi fiksaatori 3 polti maha ja käigukang välja. enne seda oli kastis käik neutraal.
2.1 esimene koba. ilmselt oleks targem olnud kast kohe rihmaga fikeerida läbi kangi läbiviigu auto põhjas.
3. käigukangi tagumise kinnituse 4 polti lahti kronsa käljest, millega fikseeritakse kasti(ja mootori) tagumise osa asend. siduritross maha
4. tagumine kronsa maha, et kasti liikuma saada. kuna p.2.1 oli tegemata, siis vajus kast alla ja polte oli raskem keerata
5. kasti küljes eespool asuv hooratta kate maha, 4 polti (oli vist)
6. kasti ja mootoriplokki ühendavad kaks polt, üks paremal, teine vasakul, liikuma (hea on neid polte keerata auto all
7. kasti ja mootoriplokki ühendavad 2 ülemist polti liikuma
8. kasti all olev kaitsetoru pikkade poltide otsa (algul võtsin toru maha, hiljem panin tagasi, et kast sellele toetuks - lihtsam kastiga manipuleerida)
9. starter maha, kaks polti, mootoriploki paremal pool (enne seda juhtmed küljest; starter tekitas olulise ajakao, kuna hooldusraamatus sellele ei viidatus ja starteri kinnituspoldid ühendasid kasti mootoriga)
10. kasti ja vahekasti ühendav kardaan maha. 4 polti, mis ühendavad kasti ja kardaani. siis haamri ja puutükiga natuke jõudu kardaani vahekasti poolsele osale (kardaan istub vahekasti võlli otsas oleva flantsi sisse töödeldud süvendis. käigukasti pool liigub vabalt nuutidel
11. esisilla ja vahekasti vaheline kardaan maha. 4 polti, mis ühendavad esisilla otsas olevat flantsi ja kardaani lahti ja väike abi haamrilt. kardaani tagumine osa liigub nuutidel
12.1 kui kasti ja vahekasti vahelist kardaani mitte maha vötta, ei pääse kasti liikuma. esisilla ja vahekasti vahelise kardaani võiks külge jätta, ilma selleta on siiski mugavam toimetada
13. kasti ja mootori vahelised poldid välja. kontroll, et kasti ja mootorit miski ei seo
14. natuke nõksutamist ja kast liigub. kast natuke tagasi, et sidur nähtavale ilmuks (kast jääb rippuma rihma otsa või kasti all oleva toru peale)
15. 6 sidurikorvi fiksaatorpolti maha, sidurikorv liikuma ja sidurikomplekt (korv+ketas+laager) maha
16. et oli esimene sidurivahetus, siis varuosadena ostetud uus survelaager kasti võlli otsa
16.1 kontroll, et ketas istub kasti võlli otsa + natuke liitiumseepi ketta sees olevatele nuutidel, et ketas libedamalt liiguks
17. ketas korvi ja tagasi mootoriploki külge. ketta asend peab olema väga täpselt tsentreeritud kasti võlli suhtes, sellepärast ketas korvi, asend silma järgi õigeks, korv koos kettaga mootori külge, kolm polti esimese paari vindi peale. uus kontroll (korv on sümmeetriliselt kolmest kohast avatud ja ketta asendit saab korvi suhtes kontrollida). kui ketas asend on OK, kuus korvi fiksaatorpolti kinni.
18. kasti tagasi mootoriploki külge ja kaks külgpolti kinni. kasti ka mootori vahel on metalltihend, mis mugavuse huvides oleks kasulik enna kasti tagasi keeramist mootori külge fikseerida
19. ülemise kaks kasti ja mootori vahelist polti tagasi
20. kui neli mootorit ja kasti ühendavat polti on OK, siis starter tagasi ja kaks starterit fikseerivat polti kinni
21. sümmeetriliselt kõik 6 kasti ja mootorit fikseerivat polti kinni ja pingule
22. kasti ja vahekasi vaheline kardaan tagasi (natuke liitiumseepi nuutidele)
23. kast koos mootoriga tõsterihmast tööasendissa ja tagumine kronsa tagasi + kast kronsa külge
24. kasti all olev toru tagasi
25. kasti alumine kate tagasi
26. esisilla ja vahekasti vaheline kardaan paika. siduritross tagasi
27. juhtmed starteri külge tagasi
28. käigukang ja selle kate tagasi
29. akule juhtmed külge ja tööpindade ülevaatus :)
30. auto sõitis ! peale väikest trossi reguleerimist.

_________________
sj413 / d110


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: samurai je tema siduri vahetus
PostitusPostitatud: Juun 8th, '09, 01:15 
Eemal
roheline vöö

Liitunud: Mai 12th, '09, 23:49
Postitusi: 31
Telefoni number: 51934560
Auto: Suzuki Vitara 1,6 JLX 5D
No milleks starter maha tuleb võtta :?: Poldid välja ja asi ants.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: samurai je tema siduri vahetus
PostitusPostitatud: Juun 8th, '09, 08:22 
Eemal
roheline vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:19
Postitusi: 26
Asukoht: tln
starteri mahavõtmine kontekstis "poldid maha". algul keerasin juhtmed maha, ilmselt pole vajalik.

_________________
sj413 / d110


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: samurai je tema siduri vahetus
PostitusPostitatud: Juun 8th, '09, 23:39 
Eemal
roheline vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 17th, '09, 22:19
Postitusi: 39
Auto: Suzuki Samurai 1998
Mina olen vahetanud 2 sidurit Samuraidel ja kubgi kord läks kokku 4 tundi.Tõstukil ja õhuga tööriistadega.Aga suurim aja kulu oli kasti ja sidurikoja puhastamine ebavajalikest detailidest ja mudast.Ma arvan,et kui sa seda nüüd uuesti teeksid läheks juba poole kiiremini.

Veiko

_________________
1998 Suzuki Samurai aka Ronin


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: samurai je tema siduri vahetus
PostitusPostitatud: Juun 8th, '09, 23:58 
Eemal
roheline vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:19
Postitusi: 26
Asukoht: tln
Veiko kirjutas:
Mina olen vahetanud 2 sidurit Samuraidel ja kubgi kord läks kokku 4 tundi.Tõstukil ja õhuga tööriistadega.Aga suurim aja kulu oli kasti ja sidurikoja puhastamine ebavajalikest detailidest ja mudast.Ma arvan,et kui sa seda nüüd uuesti teeksid läheks juba poole kiiremini.

Veiko


aga asi on pigem küll fun'is kinni .. et kontoriroti rutiinist lahti saada .. käsi puhkab relakal ja mutrivõtmel :D

_________________
sj413 / d110


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: samurai je tema siduri vahetus
PostitusPostitatud: Juun 9th, '09, 00:58 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 6th, '09, 11:06
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Telefoni number: 526 5874
Auto: Suzuki SJ410
Siduriketta tsentreerimiseks soovitan kasutada sobiva läbimõõduga treitud pulka. Seda muidugi juhul, kui samal autol on plaanis veel sidurit vahetada, aga lihtustab see asja märgatavalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: samurai je tema siduri vahetus
PostitusPostitatud: Juun 9th, '09, 12:34 
Eemal
kollane lai vöö
Kasutaja avatar

Liitunud: Mai 5th, '09, 12:30
Postitusi: 149
Auto: SJ413 cabrio / Jeep Cherokee XJ
Asukoht: San Francisco, CA
Minu rekord on 4 tundi, koos sidurikatete vahetamisega ootetööna :)
Peale-maha võtmise peale kulus ca 1,5. Mudast midagi puhastama ei pidanud ja kasutada oli kõik kaasaegsed garaazhiseadmed.
Ja see oli ka ilge rabistamine... kasti loksutasime mitmekesi tagasi, abilisteks olid igapäevaselt mehaanikutena leiba teenivad inimesed.

_________________
SJ413 cabrio-90, Cherokee XJ-00


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.4++